
2025! Rok pełen magii, którą daje nam sztuczna inteligencja (AI).
Już w 2020 roku zaczęły powstawać pierwsze modele AI.
Obecnie jest to powszechne i „Darmowe” z ograniczeniami narzędzie używane przez wszystkich ludzi na świecie mających dostęp do telefonu / komputera z internetem.
Dość często zdarza się, że sztuczna inteligencja jest używana w różnych dziedzinach życia. Z jednej strony można zbierać materiały do analizy, a z drugiej korzystać do pełnego generowania obrazów 2D, a zdarzają się strony internetowe z użyciem AI, których celem jest:
>> Generowanie Muzyki
>> Tworzenie modeli 3D
Samo pisanie prac magisterskich, które według statystyk nie są nawet poddawane analizie, a wykonane w sposób „Copy & Paste” do pliku przez uczniów szkół wyższych.
Jak to odnosi się do tworzenia gier wideo?
W prosty sposób można odróżnić obrazy Generowane przez sztuczną inteligencję, lecz takie gry posiadają wady.
Jedną z nich jest BAN konta na na przykład znanym nam powszechnie STEAM.
Drugą wadą jest problem z kodem Gry, który z jednej strony ułatwia pracę, a z drugiej musi zostać przerobiony dopasowując się do treści w grze.
Samo generowanie obrazów, czy muzyki nie jest błędem samym w sobie.
Podobnie do wad Grafik 2D Generowanych przez AI, jest Generowanie muzyki. Można łatwo i szybko wykonać piosenki, lecz prawa autorskie obydwu generatorów, które mogą być wykorzystywane jako Kradzież intelektualną.
Jak najlepiej wykorzystać sztuczną inteligencję, a także uniknąć ewentualnych roszczeń do praw autorskich?
W przypadku grafik komputerowych 2D od AI jest:
>> Przerysowanie zdjęć i nadanie innych barw
>> Wykonanie szkicu ze zdjęcia i nadanie mu kolorów używając odpowiednich aplikacji
>> Modelowanie 3D z obrazu referencyjnego od AI, lecz z małymi zmianami wizualnymi
>> Zmienić kolorystykę
>> Dodać więcej elementów do Grafiki (na przykład podczas robienia okładki) – Naprawdę korzystam z tego sposobu i nawet nie banują za taki rodzaj Grafiki okładek 😉
A co z muzyką?
Muzykę można zmienić trochę i nie tylko, używając programów do tworzenia muzyki, lub obróbki Audio.
Samo zbieranie informacji może okazać się nauką sztucznej inteligencji, przez co można stracić prawa do swojej twórczości. Uważam, że najlepszym rozwiązaniem nie jest przesyłanie plików, a zadawanie pytań neutralnych.
Od 01.01.2025 rozpoczynając pracę nad grą, zacząłem korzystać z AI do Grafiki 2D.
Same wstępne projekty graficzne wrzucałem do projektu Gry wideo.
Dopiero od 17.02.2025 zacząłem zmieniać Grafiki AI na szkice, a następnie kolorować.
Najważniejsze jest jednak to, że nie używam niczego innego, nawet do zbierania danych potrzebnych do analizy pomysłu i do samej analizy planów na grę komputerową.